Audi aplica motto-ul “progres prin tehnica” (vorsprung durch technik) si protectiei mediului, fiind primul si unicul fabricant major care deja respecta dura directiva EU 2005/64/EC privind refolosirea, reciclarea si recuperarea autovehiculelor. Directiva nu va intra in functiune decat la jumatatea lui 2010 pentru toate automobilele noi. Incepand de atunci, automobilele vor trebui sa fie reciclabile in proportie de cel putin 85 la suta si pana la 95 la suta recuperabile. Cifra de 85 la suta se refera la gradul la care materialele reciclate se intorc in procesul de fabricare. Inca 10 la suta din vehicul este folosit pentru generarea de energie.
Dupa cum a fost confirmat de Technische Dienst TUV SUD Automotive GmbH si Agentia Federala de inmatriculare a Automobilelor din Germania, Audi deja indeplineste aceste cerinte.
Protejarea mediului inconjurator este foarte importanta pentru Audi, reciclarea reprezentand o chestiune esentiala in acest proces. Chiar din faza de proiect a unui nou vehicul, inginerii se asigura ca acesta va fi recuperabil la finalul ciclului de exploatare. In timpul procesului de dezvoltare, fiecare model este pus la teste de reciclare si analize de material inainte de lansarea pe piata.
“Pentru ca volumul de date si complexitatea problemei este mare, in anul 2000 ne-am unit eforturile cu compania Group Research pentru a creea o baza de date referitoare la reciclarea vehiculelor. Acum suntem considerati etalonul in industrie”, comenteaza Uwe Heil, responsabilul pentru reciclare din cadrul Diviziei Audi de Dezvoltare Tehnica. Cat de mult otel si fier contine noul Audi A4? Ce plastice sunt folosite in Audi A3? Raspunsurile la asemenea intrebari asigura reciclabilitatea masinii la finalul vietii sale.
Pentru a satisface directiva UE, Audi Group si-a revizuit procesele de productie pentru fiecare din companiile sale, Audi AG, qu