Pe piata romaneasca de marketing interactiv este nevoie de servicii "la cheie", asa cum, pe cea globala, marii clienti sunt obligati acum sa apeleze la agentii interactive, spun pentru HotNews.ro Alex Visa si Dorin Boerescu, managing partneri in noua agentie interactiva full service HyperActive. Ei cred ca valoarea pietei de publicitate online vehiculata pentru 2008, de 15 milioane euro, este mult subdimensionata, reprezentand doar bugetul de media, o valoare corecta pentru marketingul interactiv situandu-se la 30-35 de milioane.
Informatia pe scurt:
HyperActive si-a cladit o parte din portofoliul de start prin clientii exclusiv de online transferati de la Speed Promotion, condusa de Dorin Boerescu.Marea problema pe care o au multi dintre jucatorii din piata este inexistenta unui model de business coerentDaca adaugam fee-urile de agentie, publicitatea Google adWords, bugetele de SEO, creatia si alte cheltuieli adiacente in online, atunci ajungem undeva pe la 30-35 milioaneEste deja o practica internationala bine inradacinata ca fiecare client mare sa lucreze cu cel putin doua agentii de baza, una fiind agentia traditionala responsabila de strategia globala, de creatie si media offline si a doua fiind agentia interactiva.
Rep: Pe ce se bazeaza sperantele de a realiza o cifra de afaceri de 800.000 de euro in primul an de activitate?
Alex Visa: Cifra de 800.000 are la baza mai multe elemente. Pe de o parte am luat in considerare cei cativa clienti (exclusiv de online) pe care i-am transferat de la Speed Promotion si carora vreau sa le multumesc personal pentru increderea acordata. Pe de alta parte avem deja primele contracte semnate sau in curs de negociere. Sper sa fiu in masura sa va furnizez mai multe informatii pe aceasta tema in urmatoarele 2-3 saptamani.
In plus credinta mea este ca in domeniul nostru de activitate cifra de af