In februarie, TVR 1 a avut o audienta medie in prime time (orele 19-23), in mediul urban, de 285.000 de telespectatori, cu 43% mai mica decat in aceeasi perioada a anului trecut
Sondajele de audienta tv in mediul urban, din luna februarie, confirma, pe de o parte, ascensiunea sanatoasa a postului Acasa TV, stationarea canalului de stiri Realitatea TV in top 4 si, pe de alta parte, pierderile constante de rating ale programului public TVR 1.
Acasa TV este singura televiziune care a avut in februarie cea mai consistenta crestere de audienta in mediul urban (toata ziua) fata de luna precedenta. A castigat 30.000 de telespectatori, ajungand la o medie de 209.000 de persoane pe minut. A depasit, astfel, „pragul psihologic" de 200.000 de telespectatori, gratie programului-locomotiva „Inima de tigan" si acalmiei de pe piata tv, stiindu-se faptul ca, in general, luna februarie este una de pregatire a grilelor de primavara pentru marile televiziuni.
Totusi, cresterea de audienta nu este una de conjunctura (asa cum s-a intamplat, de exemplu, cu OTV in toamna trecuta, care a exploatat „la sange" cazul Elodia). In februarie 2007, Acasa TV avea o audienta de 131.000 de telespectatori pe minut. Asadar, in decurs de un an, postul a castigat 78.000 de telespectatori, ajungand in prezent sa aiba mai multi privitori decat postul public TVR 1. In prime time (orele 19-23), Acasa TV a avut in luna februarie 2008 o audienta medie de 498.000 de telespectatori pe minut, cu 234.000 mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Orasenii au parasit TVR 1
Daca postul destinat in special femeilor cunoaste o crestere a audientei, postul destinat „tuturor romanilor" (platitori de abonamente) sufera o erodare continua a ratingului. Fata de prima luna a acestui an, TVR 1 pierdut in februarie 14.000 de telespectatori, ajungand la o medie de 112.