Oficiali ai companiei Microsoft au declarat ca, atunci cand sunt aduse in discutie subiecte despre platformele publicitare (ad platform), singurii lor competitori sunt cei de la Google.
“Sunt doar doi jucatori care pot concura in acest spatiu pe termen lung”, considera Brian McAndrews, vicepresedinte al departamentului de publicitate si de editare la Microsoft.
McAndrews a vorbit la conferinta anuala a IAB despre acele platforme publicitare de tip end-to-end (cap-la-cap) care reprezinta o parte integranta a Web-ului din ziua de azi, potrivit AdAge.
Celelalte companii nu ar trebui sa se simta ofensate din cauza afirmatiilor facute, este de parere acesta, intrucat cele discutate nu constituie un lucru general valabil pentru urmatorii cinci ani.
Intrebat ce parere are despre companiile AOL si Yahoo, McAndrews a afirmat ca acestea nu detin componentele necesare unei platforme publicitare si ca nu pot concura impotriva Atlas si DoubleClick.
In opinia lui McAndrews, pe o parte a platformei publicitare se afla cererea de inventariere a marketerilor, a agentiilor si a sistemelor care intretin agentiile de publicitate. De cealalta parte, stau publisherii si cei care deservesc sistemele publicitare si inventariaza mediul online; la mijlocul acestora regasindu-se schimburile publicitare.
La momentul actual, exista companii care au doar cateva dintre aceste trasaturi, mentioneaza McAndrews, pe cand doar Microsoft si Google le detin pe toate.
“Totodata, este un serviciu incredibil de scump. Trebuie sa detii in primul rand foarte multe date, sa culegi informatii, sa le folosesti, iar in cele din urma sa le procesezi”, a mai spus acesta.
Yahoo spera sa ajunga la acest nivel prin propriile sale forte, fara sa apeleze la ajutorul Microsoft. In cadrul Yahoo s-a dezvoltat de curand un serviciu destinat advertiserilor si publisherilo