Compania aeriana ungara Malev, care detine o cota de circa 7% din piata locala, va opera incepand cu sezonul de vara curse individuale de la la Budapesta si va dubla frecventa pe ruta Timisoara-Budapesta la zece zboruri pe saptamana. Pana acum, zborurile de la erau operate de Malev in code-share cu Carpatair.
Totodata, reprezentantii companiei au spus ca nu vor mai opera in acest an zboruri din Constanta, aeroport pe care doar doua companii aeriene mai sunt prezente, Carpatair si liderul low-cost european Ryanair.
"In total vom opera 56 de zboruri pe saptamana si analizam in continuare oportunitatile de pe piata locala", a spus Madalina Cretu, country commercial manager pe Romania si Moldova. Pe langa cursele dinspre Romania catre Ungaria, Malev ia in calcul si operarea de zboruri interne, pana acum nefiind insa luata o decizie in acest sens.
Pe harta din Romania, Malev a bifat pana acum , Timisoara, Bucuresti si Targu-Mures, ultimele doua avand si cel mai ridicat grad de ocupare. Compania a obtinut in 2006 venituri din biletele utilizate de 11,5 milioane de euro, cresterea de anul trecut fiind de circa 20%, potrivit ultimelor date disponibile.
Piata aeriana de linie regulata isi va injumatati in acest an ritmul de crestere, pana la 10%, dupa ce in ultimii ani a luat un avans puternic, potrivit Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA). IATA contorizeaza vanzarile de bilete prin sistemul BSP (Billing Settlement Plan), prin care se realizeaza peste 80% din vanzarile de bilete ale liniilor aeriene de linie regulata.
Cei mai importanti operatori de pe piata sunt, pe langa Malev, TAROM, Carpatair, Lufthansa, Air France, KLM, Austrian Airlines, British Airways, Alitalia si Czech Airlines.
Malev, fosta companie de stat a Ungariei, a fost privatizata anul trecut, cumparatorul fiind Air Bridge, o companie controlata de milia