Dacia a prezentat ieri, la Salonul Auto de la Geneva (Elveţia), noul model Sandero, în două volume şi cu cinci uşi, precum şi noua siglă a companiei, uşor modificată. Producţia va începe în luna mai, iar comercializarea va demara din iunie în România şi alte state europene, precum Bulgaria şi Turcia, iar ulterior, progresiv până la sfârşitul anului, pe 40 de pieţe, a declarat directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, aflat la salonul auto elveţian.
Aceleaşi motorizări ca la Logan Dacia Sandero va fi disponibilă în patru variante de motorizare, respectiv două pe benzină şi două diesel. Unul dintre motoarele pe benzină va avea 1,4 litri şi 75 CP, iar celălalt va avea 1,6 litri şi 90 CP. Motorul diesel, de 1,5 litri, va fi disponibil în două variante de putere, 70 CP şi 85 CP. Printre dotările maşinii se numără ABS, airbag-uri frontale şi laterale, precum şi un sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă, în premieră pentru marca Dacia, ce permite reducerea distanţei de frânare cu 20%. Portbagajul lui Sandero are 320 de litri. Autoturismul va beneficia de trei ani garanţie sau 100.000 de kilometri pe majoritatea pieţelor europene pe care va fi comercializată.
Se pregăteşte un SUV Dacia va fabrica, din luna septembrie, 500-600 de utităţi Sandero pe zi, a spus Fourmont. „Cea mai bună echipare nu va depăşi 9.500 de euro“, a afirmat vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, prezent la Geneva. Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, a menţionat că uzina va lansa încă un model pe platforma Logan (B0) - un SUV - la sfârşitul anului 2009, despre care nu se ştie încă dacă va avea tracţiune 4x4 sau 4x2. Pe de altă parte, Fourmont nu a exclus posibilitatea realizării unui facelift la modelul Logan Sedan, „la un moment dat“, variantă luată în calcul de constructor pentru 2008, potrivit unor surse din industrie. Dacia a prezent