Ministerul Transporturilor a decis să concesioneze viitoarele autostrăzi După o lungă perioadă de finanţări direct de la bugetul statului, pentru dezvoltarea infrastructurii, conducerea
Ministerul Transporturilor a decis să concesioneze viitoarele autostrăzi
După o lungă perioadă de finanţări direct de la bugetul statului, pentru dezvoltarea infrastructurii, conducerea Ministerului Transporturilor a ţinut, ieri, o întreagă pledoarie în favoarea variantei concesiunii, ca soluţie salvatoare. Principalul avantaj al concesionării ar fi acela că fondurile necesare trebuie asigurate nu de la stat, ci din sursele concesionarului.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, consideră că singura modalitate pentru dezvoltarea infrastructurii în următorii ani o reprezintă contractele de concesionare. S-ar putea construi, astfel, atât autostrăzile pentru care pregătirile formale sunt în stadii avansate, cât şi canalul navigabil Dunăre-Bucureşti.
Ludovic Orban, care a participat la o dezbatere pe tema concesionărilor şi achiziţiilor publice, organizată de Money Chanel, şi-a exprimat deschis poziţia de susţinător al contractelor de concesionare în privinţa construcţiilor de autostrăzi, bazându-se pe principiul că utilizatorul plăteşte.
"Fără concesionări, România nu îşi poate dezvolta în următorii şase-şapte ani structura de autostrăzi. Rambursarea investiţiilor urmează să se facă în 20-30 de ani, fie prin intermediul unei taxe pe autostradă, fie de la buget". Orban a precizat că, în cazul rambursării investiţiilor de la buget, nu i se pare normal ca toţi românii să plătească pentru cei care folosesc o autostradă.
Comarnic-Braşov, perla coroanei
"Am demarat procedurile de achiziţie şi suntem în prezent în faza de precalificare pentru tronsonul Comarnic-Braşov", a precizat ministrul transporturilor. În opinia sa, licitaţia pentru acest