Extinderea pe pietele din Europa de Est a retailerului austriac de mobila si decoratiuni interioare KIKA, inceputa in urma cu opt ani in Ungaria, va marca o noua etapa spre finalul acestui an, cand este programata deschiderea primului magazin sub acest br
Pe langa obiectivul declarat de a deveni lider pe piata de profil din Romania, conducerea companiei a mai adaugat recent un altul: atingerea unei cote de 10% la nivelul pietei de mobilier si decoratiuni interioare cu cele trei magazine pe care le va opera in anului 2010.
"Am vrea sa atingem o cota de piata de 10% la nivelul pietei de mobilier si decoratiuni interioare in orasele in care vom fi reprezentati", a spus Alexandru Creanga, country manager al KIKA Romania intr-un interviu acordat ZF
El estimeaza piata de mobilier si decoratiuni interioare la 1,5-1,7 mld. euro. In aceste conditii, la o cota de piata de 10%, vanzarile KIKA ar putea sari de 150 mil. euro intr-un interval de trei ani.
Tatonarile pietei romanesti de mobila ale KIKA au inceput cu un an inainte ca Romania sa adere la Uniunea Europeana, iar in 2007 grupul austriac l-a recrutat pe Alexandru Creanga (37 de ani) pentru a coordona procesul de extindere pe piata locala. Creanga a fost timp de mai multi ani director general al producatorului de semifabricate pentru industria mobilei JWC Romwood. In prezent, echipa KIKA numara 20 de angajati in Romania, urmand sa ajunga la peste 250 de persoane la momentul deschiderii primul magazin.
Anul acesta, KIKA isi va face intrarea pe piata locala printr-o unitate situata in parcul de retail West Park din Militari, in timp ce pentru 2009 sunt programate alte doua deschideri.
"Firma austriaca pe care am contractat-o pentru constructia lucrarilor a inceput deja lucrul, astfel ca spre finalul anului sa putem inaugura magazinul" a spus Creanga.
Cele trei magazine v