Peste 50.000 de feroviari iau parte în această dimineaţă, între orele 7.00 şi 9.00, la greva de avertisment organizată de sindicatele ceferiştilor, ce va afecta circulaţia a mai mult de 175 de trenuri din toată ţara. Garniturile care trebuie să plece între aceste ore vor aştepta în gări, iar cele aflate pe traseu îşi vor continua drumul până în prima gară, unde vor opri pe perioada protestului. Nu toţi feroviarii iau însă parte la greva de avertisment. Vicepreşedintele Federaţiei Mişcare - Comercial, Gheorghe Sultană, a arătat ieri că Federaţia Mecanicilor de Locomotivă nu se alătură protestului şi nu pentru că nu a parcurs toate etapele legale ale conflictului de muncă, ci pentru că unii lideri sindicali ar avea afaceri cu CFR Marfă. Potrivit lui Sultană, preşedintele Federaţiei Mecanicilor, Voicu Sala, şi vicepreşedintele organizaţiei, Iulian Mantescu, ar avea un contract de consultanţă cu CFR Marfă, companie de la care a avut profit anul trecut. „Oamenii nu ştiu aceste lucruri, dar credem că acesta este motivul pentru care Voicu Sala a tras de timp la negocieri“, a spus Sultană. „Aceste firme au avut în 2007 un profit net de două milioane de lei“, a afirmat Gheorghe Popa, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare - Comercial.
Reamintim că principala nemulţumire a ceferiştilor ţine de salarizare. Ei au cerut o majorare salarială de 18%, însă guvernul nu a acceptat o creştere mai mare de opt procente. Peste 50.000 de feroviari iau parte în această dimineaţă, între orele 7.00 şi 9.00, la greva de avertisment organizată de sindicatele ceferiştilor, ce va afecta circulaţia a mai mult de 175 de trenuri din toată ţara. Garniturile care trebuie să plece între aceste ore vor aştepta în gări, iar cele aflate pe traseu îşi vor continua drumul până în prima gară, unde vor opri pe perioada protestului. Nu toţi feroviarii iau însă parte la greva de avertisment.