Marca de masini ruseasca Lada va fi reinventata si reimbunatatita in urma unei intelegeri intre proprietarul sau, Avtovaz si de catre producatorul francez de automobile, Renault, sperand ca pana in 2015 sa-si dubleze veniturile, potrivit BBC News.
Saptamana trecuta, Renault a achizitionat 25% din grupul Avtovaz pentru un miliard de dolari, dupa cum a declarat Serghei Tchemezov, directorul general al companiei de stat rusesti, Avtovaz.
Aceasta tranzactie a aparut ca o alianta intre Renault, Nissan si Avtovaz, care reprezinta a treia mare putere in domeniul industriei de automobile, dupa General Motors si Toyota.
“Renault si Nissan vor accelera procesul de intinerire a brandului Lada in Rusia, nu il vor lansa prin propriile lor produse”, a declarat Paul Newton, analist la Global Insight. “Estimam ca necesitatea evidenta de produse si tehnologie noua a Lada va da nastere unei relatii pozitive intre cumparator si compania achizionata”, a adaugat acesta.
Producatorul rusesc de automobile, Avtovaz, spera ca pana in 2015 sa-si dubleze vanzarile – peste 1,5 milioane de masini.
Alianta va promova si proteja marca inregistrata a Lada, care ar trebui sa fie automobilul tuturor rusilor, dupa cum afirma Sergei Chemezov, directorul companiei Rostekhnologia, care detine 75% din Avtovaz.
Avtovaz obisunia sa detina 70% din productia de masini din Rusia, insa lucrurile s-au schimbat in ultimii ani.
Tehnologia adusade cei de la Renault este inovatoare, iar schimbarile sunt vizibile pe strazile moscovite. In provincie, traficul ramane la acelasi stadiu, insa el se afla in crestere in marile orase, unde nu mai sunt locuri de parcare de ajuns pentru toti locuitorii proprietari de masini.
Piata de automobile din Rusia a inregistrat anul trecut o crestere de 34% la nivelul spatiilor destinate pentru parcari, potrivit PricewaterhouseCoope