Cerealele integrale sunt in topul preferintelor consumatorilor din Romania. Criza temporara de produse "Lapte Junior" a fost cauzata de cererea foarte mare, care a depasit anticiparile producatorilor. In schimb, in Romania se bea prea putina carfea din cauza accizei. Despre toate acestea a vorbit Paul Nuber, directorul general al Nestlé România, intr-o discutie cu jurnalistii prezenti la evenimentul "The Economist Conferences".
Rep: Care au fost produsele de top in 2007 si care vor fi acestea in 2008?
Paul Nuber: Anul trecut in top 3, din punct de vedere al cresterii consumului pe piata, s-au aflat automatele de cafea, cerealele pentru micul dejun, produsele alimentare pentru copii.
Toate aceste produse au fost "hituri" ale anului 2007. Pentru anul 2008, vor ramane aceleasi trei, dar ordinea poate se va schimba putin. Cea mai mare crestere o au cerealele, apoi alimentele pentru copii si sistemele de preparare a cafelei instant.
Rep: Care este evolutia companiei si planurile dv. pentru anul acesta?
Paul Nuber: Cresterea vanzarilor este foarte rapida. Pentru a ne face o idee: cresterea pe care dorim s-o obtinem in acest an este aproape cat intreaga noastra afacere la nivelul anului 2003.
In privinta planurilor de investitii: continuam investitiile in produsele noastre si avem niste planuri referitoare la fabrica de la Timisoara, mai concret, legate de extinderea capacitatii de productie. Oricum, suntem permanent in cautarea unor noi posibilitati de investitii.
Rep: Cu ce probleme va confruntati in Romania?
Paul Nuber: Avem aceeasi problema, in mod constant, legata de accize. Aceasta nu fac altceva decat sa creasca pretul la consumator. Asa cum am mai explicat, cine nu doreste sa plateasca taxa, oricum poate merge la Ruse si cumpara cafea de acolo.
Din punctul de vedere al