Politica marilor magazine de a-si muta costurile pe spinarea producatorilor scumpeste produsele si le scade calitatea. O sustin chiar producatorii care, ajunsi la capatul rabdarii, au declansat razboiul impotriva marilor retele de supermarketuri. Ieri, patronatele si sindicatele din industria alimentara si din domeniul agriculturii au venit cu propunerea realizarii unui Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri, care sa impiedice „abuzurile“ magazinelor.
Reprezentantii producatorilor sustin ca supermarketurile exercita un abuz de putere, prin impunerea unor conditii contractuale care le reduc substantial profitul, duc la o crestere artificiala a preturilor si la falimentarea magazinelor de proximitate.
Preturi artificiale si taxe ascunse Printre patronatele si sindicatele din agricultura si industrie alimentara care au semnat propunerea elaborarii Codului de Bune Practici Comerciale, se numa ra Federatia Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Produca torilor din Industria Laptelui si Patronatul National al Viei si Vinului. Concret, sustin acestea, din cauza conditiilor impuse, producatorii din Romania ajung sa lucreze exclusiv pentru aceste supermarketuri, rata de profit fiind una extrem de mica.
Producatorii afirma ca supermarketurile le impun sa nu comercializeze produsele la preturi mai reduse in alte magazine, ceea ce conduce la o crestere artificiala a preturilor si afecteaza activitatea produca torilor mici, locali. Totodata, sustin semnatarii, „taxele ascunse“ practicate de supermarketuri urca artificial pretul alimentelor. „Prin folosirea acestora se ajunge la o crestere artificiala a preturilor de vanzare, profitabilitatea supermarketurilor ajunge sa se situeze intre 30% pana la 60%, iar producatorii si consumatorii inregistreaza pierderi“, se arata in comunicat.
Integral in EvZ. Politica m