Noul model lansat marţi la Salonul de la Geneva va intra bine antrenat în cursa pentru supremaţia clasei mici. Sursa: Cristian Ionescu
Dacia Sandero, prezentată marţi la Salonul Auto de la Geneva, este pregătită să facă valuri în clasa mică. Alături de designul care reprezintă un uriaş pas înainte pentru constructorul român, siguranţa pasagerilor devine un subiect tratat cu mai multă răspundere.
În buna tradiţie deschisă de Logan, spaţiul oferit pasagerilor şi bagajelor acestora se situează la cote-record în segment, iar preţul, care va fi anunţat oficial abia în iunie, cu ocazia lansării comerciale, trebuie să constituie argumentul- cheie în decizia de cumpărare.
Neoficial, Sandero va costa cu câteva sute de euro mai mult decât Loganul şi aproximativ cu tot atât mai puţin decât cel mai ieftin concurent al său, Chevrolet Aveo. În cele mai multe cazuri, diferenţa de preţ aşteptată între noua Dacia şi cele mai cunoscute modele din clasă urmează a se situa la cel puţin 1.000 de euro.
În pas cu timpurile
Chiar dacă este, fără dubii, cea mai frumoasă Dacie din istorie, Sandero nu va fi, totuşi, cumpărat pentru că bucură ochiul. Tuşele stilistice mai apropiate de realitatea secolului XXI şi proporţiile fireşti ale caroseriei îi oferă noului model şansa pe care n-a avut-o vreodată Loganul: aceea de a părea o maşină în pas cu timpurile.
Sub caroseria mai arătoasă se găseşte platforma tehnică a Loganului şi gama de motorizări a acestuia. Două unităţi pe benzină, de 1.4 şi 1.6 litri, plus una pe motorină, de 1.5 litri, cu două niveluri de putere. Lipseşte cel mai puternic motor din istoria Dacia, 1.6 16 V de 105 cai-putere.
Mai multă siguranţă
Un alt capitol la care Sandero dă lecţii „fratelui“ său mai mare şi care justifică preţul superior anticipat este siguranţa pasageril