Retaileri vestimentari de renume, cinematograf 3D, patinoar acoperit sau chiar o roata panoramica, dupa modelul celei din Londra, sunt doar o parte dintre modalitatile prin care dezvoltatorii de malluri vor incerca sa-si fidelizeze vizitatorii din Bucuresti, ale caror pretentii cresc de la an la an.
Investitia in acest gen de produse este justificata, tinand cont ca numarul de centre comerciale din Bucuresti va ajunge pana in 2011 la 20 de unitati, adica un mall la fiecare 100.000 de locuitori, o pondere similara cu cea din Berlin, spre exemplu, unde sunt in prezent 35 de malluri la o populatie de 3,5 mil. locuitori.
Pe de alta parte, in Praga sapte din cele 20 de malluri existente au dificultati si in urmatoarea perioada unele ar putea sa-si schimbe destinatia de baza, declara in 2007 administratorul unui mall din capitala Cehiei, in care traiesc aproximativ 1,2 milioane de locuitori. Astfel, si la Praga ponderea ar putea ramane in viitorul apropiat de un mall la 100.000 de locuitori.
Bucurestenii vor avea in urmatorii ani variante diverse pentru cumparaturi si petrecerea timpului liber, pe masura ce proiectele dezvoltatorilor de malluri din Capitala vor fi finalizate, fiecare dintre aceste noi malluri incercand sa atraga clienti prin diferite strategii.
In prezent, cea mai mare rata de spatii comerciale pe cap de locuitor din Romania este la Cluj-Napoca, unde cele doua malluri finalizate anul trecut (Polus Center si Iulius Mall) au adus in piata un stoc de peste 100.000 de metri patrati, la o populatie de aproximativ 310.000 de locuitori.
Cu toate acestea, Bucurestiul vine tare din urma, tinand cont ca finalizarea proiectelor anuntate ar duce la un stoc de spatii comerciale moderne de peste un milion de metri patrati (de sapte ori mai mult decat in prezent), investitiile implicate ridicandu-se la aproximativ 2,5 mld. euro.
Ca num