Vanzarile de retail, incluzand magazinele traditionale, pietele si retelele moderne de comert, ar putea creste in acest an cu 16,5%, la 121,7 mld. lei (38 mld. euro), mai mult de jumatate din bani urmand sa fie cheltuiti pe mancare.
Anul trecut retailul romanesc a raportat un ritm de crestere de 17,8%, la 104,4 miliarde de lei (31,3 mld. euro), potrivit unui studiu realizat de firma poloneza de consultanta si cercetare PMR.
"Dezvoltarea rapida a formatelor moderne de retail, interesul crescut din partea investitorilor straini si cresterea veniturilor consumatorilor au facut din Romania una dintre cele mai promitatoare piete de retail din Europa. Desi Romania a adoptat de cativa ani mecanismele economiei de piata, retailul este departe de a ajunge la saturatie, multe retele concurand pentru prestigiu si un loc in fruntea clasamentului", spun analistii PMR.
Integral in Ziarul Financiar Vanzarile de retail, incluzand magazinele traditionale, pietele si retelele moderne de comert, ar putea creste in acest an cu 16,5%, la 121,7 mld. lei (38 mld. euro), mai mult de jumatate din bani urmand sa fie cheltuiti pe mancare.
Anul trecut retailul romanesc a raportat un ritm de crestere de 17,8%, la 104,4 miliarde de lei (31,3 mld. euro), potrivit unui studiu realizat de firma poloneza de consultanta si cercetare PMR.
"Dezvoltarea rapida a formatelor moderne de retail, interesul crescut din partea investitorilor straini si cresterea veniturilor consumatorilor au facut din Romania una dintre cele mai promitatoare piete de retail din Europa. Desi Romania a adoptat de cativa ani mecanismele economiei de piata, retailul este departe de a ajunge la saturatie, multe retele concurand pentru prestigiu si un loc in fruntea clasamentului", spun analistii PMR.
Integral in Ziarul Financiar