Odată cu instalarea laboratorului de cercetare Columbus şi a taxiului cosmic Jules Verne care va alimenta Staţia Spaţială Internaţională, Europa devine un actor important al acesteia. Sursa: Agenţia Spaţială Europeană Staţia Spaţială Internaţională (ISS) permite sejurul astronauţilor pe o durată medie şi mare de timp, în Cosmos. Spre deosebire de o navetă spaţială, o staţie spaţială are doar mijloace modeste de propulsie şi nu poate ateriza sau decola. Ea trebuie, aşadar, alimentată din când în când cu mâncare, oxigen, apă, echipamente, combustibil.
Astfel că, au fost inventate aşa-zisele taxiuri cosmice, cu ajutorul cărora astronauţii vin şi pleacă de pe Staţia Spaţială. Jules Verne, taxiul cosmic european Până acum, existau doi mari actori pe piaţa taxiurilor cosmice. Federaţia Rusă, prin navetele sale Soyuz şi Progress, şi Statele Unite prin flota sa de navete spaţiale. Un nou actor va intra în scenă zilele acestea. Este vorba despre Agenţia Spaţială Europeană (ESA, al cărei membru a devenit recent şi România). ESA a construit o flotă de vehicule automate de transfer (ATV - Automated Transfer Vehicle). Primul dintre ele se numeşte Jules Verne şi va fi lansat spre ISS sâmbăta aceasta de la centrul spaţial european din Guyana Franceză, relatează ştiinţa.info. O rachetă europeană Ariane 5 a fost modificată pentru a duce pe Jules Verne în orbită. Acesta va urmări Staţia Spaţială timp de o săptămână, apropiindu-se uşor din spate şi de jos. Un set de lasere vor determina precis poziţia navetei europene, pentru ca aceasta să facă joncţiunea cu ISS foarte lin. Apoi, o trapă de legătură se va deschide între Jules Verne şi ISS şi astronauţii vor putea recupera bunurile aduse de pe Terra, depozitând totodată acolo lucrurile de aruncat. Jules Verne va rămâne ataşat de ISS timp de şase luni, astronauţii având timp suficient să facă transferul de bunuri, pre