Patronatele şi sindicatele din industria alimentară acuză marile magazine că-şi fac profitul prin impunerea de preţuri artificiale şi taxe ascunse. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Politica marilor magazine de a-şi muta costurile pe spinarea producătorilor scumpeşte produsele şi le scade calitatea. O susţin chiar producătorii care, ajunşi la capătul răbdării, au declanşat războiul împotriva marilor reţele de supermarketuri. Ieri, patronatele şi sindicatele din industria alimentară şi din domeniul agriculturii au venit cu propunerea realizării unui Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri, care să împiedice „abuzurile“ magazinelor.
Reprezentanţii producătorilor susţin că supermarketurile exercită un abuz de putere, prin impunerea unor condiţii contractuale care le reduc substanţial profitul, duc la o creştere artificială a preţurilor şi la falimentarea magazinelor de proximitate.
Preţuri artificiale şi taxe ascunse Printre patronatele şi sindicatele din agricultură şi industrie alimentară care au semnat propunerea elaborării Codului de Bune Practici Comerciale, se numă ră Federaţia Romalimenta, Asociaţia Română a Cărnii, Asociaţia Producă torilor din Industria Laptelui şi Patronatul Naţional al Viei şi Vinului. Concret, susţin acestea, din cauza condiţiilor impuse, producătorii din România ajung să lucreze exclusiv pentru aceste supermarketuri, rata de profit fiind una extrem de mică.
Producătorii afirmă că supermarketurile le impun să nu comercializeze produsele la preţuri mai reduse în alte magazine, ceea ce conduce la o creştere artificială a preţurilor şi afectează activitatea producă torilor mici, locali. Totodată, susţin semnatarii, „taxele ascunse“ practicate de supermarketuri urcă artificial preţul alimentelor. „Prin folosirea acestora se ajunge la o creştere artificială a preţurilor de vânzare, profita