Gradinita care nu a preluat alt nume dupa metoda aparuta la cativa ani dupa revolutia din ’89, este gradinita nr. 16 cu program prelungit din Targu-Mures.
Unele gradinite si-au ales fel de fel de denumiri, ca un protest impotriva inregimentarilor practicate de regimul comunist. Gradinita din strada Sportivilor si-a pastrat numarul, dar a schimbat mentalitatea si metoda de educatie adoptand alternativele Step by Step si Waldorf.
Folosindu-se de posibilitatile acordate de metodele moderne in care atentia copilului este captata de posibilitatea insusirii unor cunostinte noi prin joaca, prin varietatea lectiilor adoptate la nivelul lor de pricepere, copiii invata Pas cu pas despre mediu, despre limba si folclor. Planul de lectii se face pe doua saptamani iniante, separat pe zile si ore. Activitatea in familie a fost tema ultimelor doua saptamani la grupa mare, dupa cum reiese din caietul cu planul de lectii a educatoarei Doina Petras. Colaborarea buna cu politia mureseana a facut ca la tema “Accidente si Viata” sa poata urmari proiectii prezentate de politisti, sa participe la jocuri, sa completeze decupaje, sa faca desene despre circulatia corecta pe strada. Meseriile omului a fost o tema din care inspirandu-se copiii pe care i-am intrebat ce vor sa se faca, mi-au zis fara exceptie meseriile despre care au invatat la ore. Alisia se viseaza doctorita, Marcus, politist ca si Istvan, Andrei Florea nu vrea nici mai mult, nici mai putin decat sa fie rege, Cristi, muzician, Corina, printesa, Raluca asistenta. Un copil, Roland Varga, povestitorul grupei Melc-Melc-Codobelc (Csiga-Biga), vrea sa fie constructor de seminee, dar si vanzator, ca parintii. Szekely Eva vrea sa se faca medic veterinar, ca sa-i fie de folos catelusei sale, un Rotweiler negru, daca se va imbolnavi candva.
La lucru manual copiii invata multe lucruri utile, ca de exemplu sa tese-ne sp