În sfârsit am vazut si eu barbati adevarati ieri dimineata la televizor, patronii din industria alimentara, a carnii, a laptelui, vinului, etc, care au avut o conferinta beton la Ministerul Agriculturii. S-au luat toti, la unison de retelele de hyper si supermarketuri, care jecmanesc de-a dreptul, pe fata, în dispretul oricaror legi ale concurentei loiale, producatorii autohtoni. Au fost expuse clar modalitatile de subjugare. Au fost date în vileag toate taxele ascunse ale generosilor investitori straini.
Taxa de raft care merge de la 5.000 euro pâna la 10.000 pentru produsele expuse la nivelul privirii. Taxa de pozitionare. Taxa de intrare în baza de date a hypermarketului, care începe la 2.500 euro, unde intri ca producator pe lista de asteptare si… înca nu ai comenzi automat. Mai e o taxa de intrare în Catalogul promotiilor, unde te poti mentine daca platesti 20% din cifra de afaceri estimata pe 2008. Fanariotii erau mici copii… Marketingul de supermarket specializat în ultimii 40 de ani în Europa ne-a dat o lectie usturatoare, trimitând producatorii autohtoni la limita supravietuirii, înspre pragul falimentului. Cum poate fi carnea de porc 5-6 lei în curtea taranului si de 3-4-5 ori în supermarket. Cum e posibil sa platesti 60 de bani pe litru de lapte si de fapt sa îl vinzi cu 3,5 lei cu adaos de 600%. Comparatia e clasica. Câti litri de lapte poti cumpara de la fermier cu banii de o Coca cola?!
Toate aceste politici de a fura prin tot felul de taxe producatorii autohtoni, în special pe cei din industria carnii, panificatiei, vinului, laptelui, uleiului, industria alimentara, a determinat o scadere drastica a profitului producatorului român, pâna la 2-3%.
Pâna când mai trebuie sa-si burduseasca românii masinile la întoarcere de oriunde din Occident cu ulei, conserve, detergenti si tot felul de alimente?!
Nici nu va puteti închipui