Specialiştii din mediul online sunt optimişti în privinţa dezvoltării industriei de internet în România, chiar dacă rezultatele nu sunt impresionante. Publicitatea online este un subiect en Specialiştii din mediul online sunt optimişti în privinţa dezvoltării industriei de internet în România, chiar dacă rezultatele nu sunt impresionante.
Publicitatea online este un subiect en vogue pentru industria comunicării interactive din România. Acesta a fost şi subiectul dezbătut în cadrul celei de-a 31-a ediţii a "întâlnirilor informale" AdBreak. La eveniment au participat atât pionieri ai publicităţii online, cât şi tinerei care au devenit rapid vedete ale internetului.
Au fost trei reprize ale discuţiei despre eficienţa şi evoluţia publicităţii interactive, moderată de Dragoş Novac, antreprenor pe internet. În prima parte, cei care au dezbătut rolul regiilor de publicitate au fost Val Voicu, director executiv AdEvolution, şi Călin Rotăruş, director ARBOInteractive, doi "veterani" ai internetului.
"Vindem publicitate pe net de pe vremea când existau calculatoare numai în departamentele de contabilitate", a declarat Val Voicu. El şi-a adus aminte cum, în urmă cu opt ani, a făcut prima campanie de sampling pe internet pentru Unilever, în prezent businessul s-a extins şi a ajuns să facă microsituri pentru clienţii de publicitate.
Pe parcursul discuţiei, cei doi şefi de regii de publicitate au avut şi diferenţe de opinie. Mai în glumă, mai în serios, Rotăruş i-a atras atenţia lui Val Voicu că practică preţuri sub media pieţei. Cu toate acestea, Val Voicu s-a abţinut să facă alte comentarii, ba chiar a lăudat concurenţa.
"Nu mai există supremaţia trusturilor de presă. Fiecare om îşi poate face un site cu resurse moderate şi poate face bani din asta", a menţionat Voicu. El a adăugat că ar fi de preferat ca internetul să nu se tran