Pentru promovarea cât mai bună a părţii turistice a Ţării Făgăraşului, a tuturor obiectivelor, fie ele strict turistice, dar mai ales istorice, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din judeţul Braşov a realizat şi a depus un proiect ce are ca titlu „Ţara Făgăraşului - Destinaţie Europeană de Excelenţă”. „Am depus şi înregistrat la Ministerul pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale - Direcţia Generală Dezvoltare şi Relaţii Internaţionale - Direcţia pentru Gestionarea Fondurilor Comunitare pentru Turism, documentaţia în vederea participării la concursul de proiecte cofinanţat de Comisia Europeană. Evaluarea şi preselecţia se va finaliza în iunie 2008. Se cere ca proiectul să urmărească promovarea destinaţiilor mai puţin cunoscute în Europa. Ne dorim ca destinaţia aleasă de noi să facă parte din reţeaua naţională a destinaţiilor culturale netradiţionale, adică cu densitate de vizitatori mai redusă faţă de media naţională, care este de 287 de turişti la mia de locuitori, iar prin promovarea acesteia dorim conectarea sa la reţeaua europeană”, ne-a declarat directorul executiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din judeţul Braşov, Andreea Mălureanu (foto).
Ţara Făgăraşului
poate fi socotită
produs turistic
Titlul proiectului, „Ţara Făgăraşului - Destinaţie Europeană de Excelenţă”, a fost ales pe motiv că Ţara Făgăraşului este o zonă turistică cu zestre naturală, culturală şi istorică ce poate deveni, dintr-o destinaţie netradiţională, o zonă de mare interes internaţional, deoarece deţine resurse naturale deosebite, alături de valori unice ale comunităţilor ce au locuit şi locuiesc în aceste locuri, inclusiv cele săseşti, printr-o promovare corespunzătoare. „Ţara Făgăraşului, pentru a putea fi socotită un produs turistic, trebuie abordată ca un tot unitar, în care se regăsesc structuri de prim