CFR-istii constanteni s-au alaturat, ieri dimineata, grevei de avertisment de pe plan national. Gara parea insa un loc aproape pustiu, spre deosebire de alte actiuni de protest. Cateva zeci de persoane asteptau cuminti, cu bagajele la picioare, altele stateau in trenuri, citind ziare (inclusiv conductorul). In rest, caini vagabonzi si bunici care isi plimbau nepotii. "Multa lume s-a grabit sa plece dimineata, cu trenul de cinci fara un sfert", a explicat Vasile Anghel, liderul Uniunii Sindicale Feroviarul Constanta. Acesta a mai spus ca greva de avertisment dintre orele 7.00 si 9.00 a prins, pe teritoriul Regionalei Constanta, opt trenuri in mers (acestea au oprit in cea mai apropiata statie) si 12 la stationare. De asemenea, au mai stationat circa 20 de trenuri de marfa. In ciuda faptului ca se stia de greva, s-au vandut bilete catre calatori. Explicatia a fost ca s-a sperat pana in ultimul moment sa se incheie greva. "Oamenilor le-au fost returnati banii", a explicat liderul de Anghel. Acesta a precizat ca motivul pentru care cei 3.000 de sindicalisti au recurs la greva este reprezentat de salariile foarte mici, sub minimul pe economie. In realitate insa, daca se adauga sporurile pe care le primesc, salariul mediu din CFR ajunge la circa 13 milioane de lei vechi, adica exact media in judetul Constanta. Sindicalistii spun insa ca aceasta medie este crescuta de faptul ca in CFR sunt multi sefi. z
» In ciuda faptului ca stiau de greva, feroviarii au vandut bilete si pentru trenurile afectate de blocarea traficului. CFR-istii constanteni s-au alaturat, ieri dimineata, grevei de avertisment de pe plan national. Gara parea insa un loc aproape pustiu, spre deosebire de alte actiuni de protest. Cateva zeci de persoane asteptau cuminti, cu bagajele la picioare, altele stateau in trenuri, citind ziare (inclusiv conductorul). In rest, caini vagabonzi si bunici care isi p