Consiliul Local Slobozia are pe ordinea de zi a următoarei şedinţe ordinare, de la sfârşitul lunii, încheierea asocierii pentru monitorizarea traficului. Sursa: Petronel Tudor
Parteneră le este aceeaşi firmă cu care autorităţile locale au ratat programul anterior, lansat în 2006.
Primăria Slobozia nu organizează o licitaţie pentru achiziţionarea aparaturii. Conform documentaţiei, doar 20 la sută din încasările din următorii şapte ani din amenzile pentru viteză aplicate vor intra în bugetul municipiului Slobozia.
„Grosul“ de 80 la sută va fi încasat de International Road Safety Academy (IRSA), partenerul olandez care furnizează aparatura video de înregistrare.
Deşi primarul Gabi Ionaşcu recunoaşte că proiectul este similar cu cel care a eşuat în 2006, el este cel care iniţiază asocierea cu asociaţia olandeză în proiectul numit „Ro Safe“. „Ei vin cu instalaţii şi vreme de şapte ani vom funcţiona în parteneriat, până când se vor recupera investiţiile părţii olandeze“, a explicat primarul. Partenerul aduce aparatură de circa 300.000 de euro.
Conform documentaţiei, municipalitatea se angajează să înregistreze lunar, în medie, minimum 6.000 de depăşiri ale vitezei legale. Astfel, investiţia poate fi recuperată încă din primele şase luni ale colaborării.
La doi ani de la eşec
În 2006, Primăria Slobozia şi toate primăriile din cele circa 30 de comune şi oraşe de pe traseul spre litoral, sectorul DN 2A, au semnat instalarea aparaturilor de monitorizare. „Pro Sigur“ a debutat cu instalarea a două radare-pilot, la Coşereni, care ar fi fost urmate de montarea a câte două camere de luat vederi similare în fiecare comună sau oraş de pe drumul spre litoral.
Spre deosebire de proiectul actual, local, algoritmul de distribuire a încasărilor din amenzi era mai greu de controlat î