Compania Penny Market, parte a grupului german de retail Rewe, reia extinderea retelei Penny Market XXL, dupa ce in ultimii doi ani expansiunea s-a axat pe magazinele de format mai mic, cu o suprafata de vanzare in jurul a 750 mp.
Recent, reteaua a deschis la Brasov al saselea magazin Penny Market XXL de pe piata locala si singura unitate amplasata intr-un centru comercial, Unirea Shopping Center. Magazinul are o suprafata de vanzare de 1.800 de metri patrati si a implicat investitii de 500.000 de euro in amenajarea spatiului.
"In prima zi de la deschidere, numarul clientilor in noul magazin din Brasov a depasit 6.000. Pentru 2008 mai avem planificat inca un magazin Penny Market XXL", au declarat reprezentantii Penny Market Romania.
Compania a raportat o cifra de afaceri bruta (inclusiv TVA) de 253,7 mil. euro pentru anul 2007, in crestere cu aproape 40% fata de perioada anterioara. La finele anului, reteaua numara 50 de unitati pe piata locala, dintre care 5 Penny Market XXL.
Anul trecut, discounterul si-a dublat ritmul de expansiune in Romania, de la 10 deschideri in 2006 ajungand la 20 de inaugurari in 2007. Investitiile in expansiune s-au ridicat la aproximativ 43 mil. euro anul trecut, potrivit datelor Rewe. In 2008, compania si-a planificat expansiunea retelei prin deschiderea a 20-25 de magazine Penny Market si a doua unitati de dimensiuni mai mari (Penny Market XXL). Investitiile in extindere ar putea depasi si in acest an valoarea de 40 mil. euro, potrivit estimarilor.
Grupul german Rewe, al doilea mare jucator in comertul cu bunuri de larg consum din Romania, mai detine pe piata locala retelele Billa (supermarketuri) si Selgros (magazine cash & carry).
Anul trecut, Rewe a inregistrat vanzari de 1,45 miliarde de euro pe piata romaneasca, in crestere cu 38% fata de 2006. La finele anului, cele trei divizii ale