» Despagubirile platite in Romania, de trei ori mai mari decat media din UE.
» Neglijenta in trafic, starea precara a drumurilor si fraudele genereaza costuri mari pentru asiguratori.
» Numarul accidentelor grave a crescut anul trecut pana la niveluri ingrijoratoare.
Anul trecut, desi asigurarile auto au atras cea mai mare parte a primelor brute subscrise, de 4,13 miliarde lei (72%), pe segmentul asigurarilor generale, au incheiat al treilea an consecutiv cu pierderi. In acelasi timp, daunele platite pentru asigurarile auto s-au ridicat la 2,42 miliarde lei, din care 53,6% pentru Casco si 23,8% pentru RCA. Cumulat, daunele in contul asigurarilor auto au reprezentat 76,4% din cele platite pentru asigurarile generale. Doar in 2007, companiile de asigurari au realizat un aport de capital de peste 150 milioane euro, iar multi dintre jucatori au facut-o pentru a acoperi pierderile, nu pentru dezvoltare. "Costul asigurarii este inca perceput ca un impozit. Dupa finalul anului 2007, investitorii straini au ajuns la concluzia ca au injectat in piata prea multi bani si doresc sa obtina si profit. Pe asigurarile auto se pierd bani si este o tendinta accentuata de inrautatire", a declarat Ioan Dima, director Avus, in cadrul Conferintei Nationale a Asigurarilor Auto, organizata de Media Xprimm.
Cele mai mari companii de asigurari auto au pierdut din portofoliu pe fondul cresterii tarifelor si al introducerii fransizei (marimea daunei, suportata de client), cum este si cazul Allianz Tiriac. Compania se afla in plin proces de schimbare a sistemului de plata a daunelor.
Allianz Tiriac propune un control strict al costurilor pieselor (pentru evitarea platirii de piese folosite la pret de piese noi), al pretului manoperei (pentru evitarea incarcarii timpilor de manopera), un nivel al fransizei adecvat pentru responsabilizarea asig