Deşi producătorii îi acuză pe marii comercianţi de abuz în piaţă, Consiliul Concurenţei susţine că nu are motive să înceapă o investigaţie În oraşe, unde e grosul pieţei,
Deşi producătorii îi acuză pe marii comercianţi de abuz în piaţă, Consiliul Concurenţei susţine că nu are motive să înceapă o investigaţie
În oraşe, unde e grosul pieţei, hiper şi supermarketurile fac legea comeţului. Totuşi, la nivelul ţării, cota de piaţă a marilor magazine este de 35%. O cotă "norocoasă", pentru că arbitrul concurenţei nu intră în joc decât de la o cotă de 40% în sus.
Aşa cum am arătat ieri în "Adevărul", producătorii autohtoni din industria alimentară aduc o serie de învinuiri marilor retaileri, dintre care cea mai gravă acuzaţie este aceea de practici monopoliste. Consiliul Concurenţei afirmă că nu are motiv să înceapă o investigaţie printre marii retaileri.
La mijloc se află cota de piaţă a supermarketurilor care acum ajunge la numai 35%, iar pentru a declanşa procedurile de cercetare, ar mai fi nevoie de cel puţin 5%. Ca urmare a cotei de piaţă mici a hipermarketurilor, Consiliul Concurenţei se va mărgini doar la monitorizarea evoluţiei retailului românesc.
Producătorii susţin că metodologia de calcul este deficitară, întrucât ar trebui luată în considerare doar populaţia care cumpără din magazin şi în acest fel se ajunge la o cotă de piaţă de 80%. Eliminarea practicilor de monopol al marilor magazine ar fi şi în favoarea cumpărătorilor, care ar achiziţiona produse mai ieftine, cu 5-10% în primă fază.
Sorin Minea, preşedintele Asociaţiei Române a Cărnii (ARC) şi patron al firmei de mezeluri Angst, susţine că hipermarketurile sunt organizate asemănător unor carteluri în privinţa formării preţului produselor la raft.
Practici de tip monopol
"Consiliul Concurenţei ar trebui să facă o anchetă pentru că nu este vorba de o încă