Deşi peste 70% din portofoliul asigurătorilor cuprinde poliţe pentru autovehicule, reprezentanţii companiilor de profil spun că valoarea despăgubirilor este stimulată şi de brokeri, dar şi
Deşi peste 70% din portofoliul asigurătorilor cuprinde poliţe pentru autovehicule, reprezentanţii companiilor de profil spun că valoarea despăgubirilor este stimulată şi de brokeri, dar şi service-urile auto.
Piaţa asigurărilor creşte semnificativ de la an la an. Cu toate acestea, ritmul înregistrat de valoarea despăgubirilor acordate de asigurători este mai accentuat. Acesta este principalul motiv pentru care, de trei ani, piaţa de profil continuă să funcţioneze pe minus.
"De trei ani, pe total piaţă, se pierd bani şi există tendinţa de accentuare a pierderilor", spune Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR). Indemnizaţiile auto provoacă cele mai mari pierderi societăţilor de asigurări, având în vedere că poliţele pentru autovehicule sunt majoritare în portofolii.
Dintr-un total de 3,35 miliarde de lei al despăgubirilor acordate de asigurători în 2007, o pondere de 72,24%, respectiv 2,42 miliarde de lei, revine segmentului auto. "Majoritatea asigurătorilor au în portofoliu peste 70% poliţe auto, mă mir că mai supravieţuiesc", subliniază Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurăuri din România (UNSICAR).
Brokerii şi atelierele auto alimentează costurile
Specialiştii pieţei de profil au identificat o serie de cauze ale valorii ridicate a daunalităţii auto în România. Preşedintele UNSAR e de părere că unul dintre factorii determinanţi este preţul ridicat practicat de service-urile auto. "Preţul pieselor auto ar trebui să fie 15% din cel al piesei originale, pentru că sunt after market, dar acesta este de două-trei ori