In perioada 15 februarie - 1 martie, trei echipe mixte formate din reprezentanti ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, Directiei Apelor Dobrogea Litoral, Garda de Mediu si Consiliul Judetean Constanta au verificat in ce masura s-au pregatit primarii pentru a preintampina producerea unor inundatii. Obiectivele controlate au vizat: existenta planurilor de evacuare in situatii de urgenta, masurile luate la nivelul fiecarei localitati in vederea alarmarii serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta si instituirea serviciului de permanenta la Primarii. In localitatile Techirghiol, Basarabi, Baneasa, Albesti, Amzacea, Deleni, Dobromir, Gradina, Horia, Mihail Kogalniceanu, Mircea Voda, Pestera, Sacele, Targusor si Tuzla, au fost semnalate deficiente referitoare la existenta planurilor de evacuare in situatii de urgenta, deficiente ce constau in lipsa planului sau existenta lui in forma incompleta. "Controlorilor" nu le-au fost prezentate documente care sa ateste masurile luate in vederea alarmarii serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta in localitati precum : Mangalia, Agigea, Baraganu, Castelu, Costinesti, Negru Voda, Adamclisi, Albesti, Aliman, Amzacea, Cerchezu, Comana, Cuza Voda, Dobromir, Dumbraveni, Independenta, Mereni, Oltina, Ostrov, Pecineaga, Rasova, Sacele, Saligny, Topraisar, Tortomanu. Aici s-a impus incheierea contractelor de voluntariat cu membrii serviciului Voluntar pentru situatii de urgenta. Verificarile facute in localitatile Albesti, Crucea, Ghindaresti, Mihail Kogalniceanu, Nicolae Balcescu, Pestera, Sacele, Saraiu, Silistea, Topalu si Tortomanu au confirmat ca exista deficiente privind instituirea serviciului de permanenta la Primarii, in sensul inexistentei documentelor justificative sau intocmirii deficitare a acestora. Catre toate Primariile prinse pe picior gresit au fost trimise adrese prin care edilii sunt avertizati