- Politic - nr. 48 / 8 Martie, 2008 Dupa cum se cunoaste, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (ce ingenua denumire!), in ultima perioada de activitate depasindu-si, pare-se, prerogativele, avand menirea principala de a deconspira oamenii politici sau pe cei care ocupa functii publice de notorietate etc., ca ar fi fost sau nu colaboratori ai fostei Securitati, pozitie din care ar fi facut politie politica, a ajuns, la randul ei, dupa aprecierile unor oameni politici, sa faca… politie politica. Nu de alta, dar incepuse un proces de triere, indeosebi a oamenilor politici si a prelatilor din tara, pe unii catalogandu-i mult prea usor ca facand parte din randurile celor rai, pur si simplu stigmatizandu-i la stalpul infamiei, distrugandu-le, prin verdictele de fosti colaboratori, carierele politice. Prin verdictele emise, CNSAS devenise un fel de instanta, din pacate, mai mult decat morala, dat fiind partizanatul de care a fost acuzat. Sesizata, Curtea Constitutionala a Romaniei a hotarat ca fiind nelegale legile in baza carora functiona CNSAS. Or, dincolo de folosirea acestei institutii ca o arma politica, fara discutie ca este nevoie de aceasta, pentru a cunoaste exact cum a putut regimul comunist nu doar a oprima, ci si a manipula oamenii in interesul sau. Urmare a pericolului desfiintarii institutiei, Guvernul s-a sesizat rapid si a luat masurile corespunzatoare, dupa o perioada de tranzit, in aceasta saptamana emitand o O.U. prin care au fost facute o serie de schimbari pentru ca institutia sa nu mai poata fi vulnerabila si acuzata de neconstitutionalitate. Prin noile prevederi se stipuleaza clar ca CNSAS nu are nimic comun cu o instanta de judecata, menirea acesteia fiind acela de a constata, pe baza documentelor aflate in arhivele fostei Securitati, daca un individ a fost colaborator al ei sau daca a lucrat in cadrul ei. Pasul urmator, d