Aproape un sfert din femeile plecate din ţară şi-au înfiinţat propria lor afacere Dorinţa de a profesa în domeniul preferat şi dificultăţile pentru a găsi un serviciu care să
Aproape un sfert din femeile plecate din ţară şi-au înfiinţat propria lor afacere
Dorinţa de a profesa în domeniul preferat şi dificultăţile pentru a găsi un serviciu care să permită îmbinarea vieţii profesionale cu cea de familie sunt motivele care le determină pe femeile imigrante să se lanseze în afaceri. Astfel, acestea îşi creează propriul loc de muncă. În Spania locuiesc 285.000 de românce, dintre care, conform studiului realizat de banca La Caixa, 22% au iniţiat o afacere.
Gabriela Sârbu (34 de ani), din Castellon, consideră că şi-a găsit menirea. Absolventă a Facultăţii de Farmacie, ea a străbătut, ca orice emigrant, un drum lung şi anevoios până să ajungă să aibă o afacere înfloritoare. De doi ani, românca este proprietara unei farmacii într-un cartier rezidenţial din Castellon.
"Mi-am deschis propria afacere pentru că era calea cea mai sigură să-mi practic meseria aşa cum cred eu de cuviinţă. Lucrez 12 ore pe zi, dar am reuşit să câştig încrederea clienţilor, majoritatea spanioli". Gabriela este căsătorită, are un copil şi recunoaşte că petrece puţin timp cu familia. "Este preţul pe care l-am plătit pentru a fi independentă economic", spune Gabriela.
Daniela a reuşit într-o lume a bărbaţilor
Daniela Ghinea (42 de ani) este director al firmei de construcţii Denali-cons, din Castellon, pe care o "gospodăreşte" de aproape şapte ani. Se ocupă de ofertele pentru clienţi, de negocieri de preţuri şi de salarii. "E dificil să fii femeie şi să lucrezi într-un domeniu rezervat cu predilecţie bărbaţilor. Este necesară multă muncă pentru obţinerea de noi contracte, comenzile sunt vitale ca aerul pentru companie. În ţară n-aş fi pătruns niciodată în această