Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va angaja pina in vara acestui an o firma care sa puna la punct un sistem de vinzare si control electronic al rovinietelor, a declarat vineri secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. Noul sistem, a carui forma exacta va fi stabilita de viitorul concesionar, presupune disparitia rovinietelor in forma materializata, inregistrarea intr-o baza de date a numarului de inmatriculare al autovehiculelor pentru care acestea au fost cumparate, apoi verificarea in trafic a vehiculelor prin interogarea bazei de date.
„Vom definitiva zilele acestea caietul de sarcini pentru angajarea unei firme care sa se ocupe de vinzarea electronica a rovinietelor. Nu va mai trebui sa avem la noi cuponul, iar platitorii vor figura intr-o baza centralizata de date. Verificarea se va face electronic“, spune secretarul de stat. Acesta adauga ca licitatia va avea loc „in citeva saptamini“. Firma respectiva va fi platita pe baza unui comision acordat din veniturile rezultate.
Firma care va concesiona administrarea rovinietelor va avea „logistica, hardul si softul necesar“. Din cauza subfinantarii sectorului de constructie si intretinere a drumurilor nationale, Ministerul Transporturilor isi pune speranta in viitorul concesionar. Se asteapta ca acesta sa colecteze cel putin de doua ori mai multi bani decit in prezent. Datele estimative avansate de Septimiu Buzasu arata ca veniturile anuale obtinute din rovinieta de CNADNR sint de aproximativ 150 de milioane de euro, iar un sofer din doi nu isi cumpara o rovinieta, rata evaziunii in sistem fiind in jurul a 50%.
„E un procentaj total nesatisfacator, e clar ca fata de planificarea noastra a veniturilor este mai putin. Este ingrijorator si ca in ultimii doi ani nivelul veniturilor a scazut“, spune acesta. Datele arata c