Spre deosebire de brandingul offline, traditional, cel online (denumit si e-branding) este mai dificil de ancorat intr-o afacere, poate si pentru ca majoritatea strategiilor de branding traditional nu se transpun cu suces si in mediul online, explica Entrepreneur.com.
Cum ne putem impresiona si castiga clientii online, in momentul in care competitorii sunt doar la un click distanta?
E-Brandingul reprezinta mai mult decat comunicarea prin imaginea propriu-zisa a unui brand. Internetul este un canal prin excelenta interactiv, unul care alatura textul, miscarea, sunetul si design-ul pentru a reda personalitatea unui brand. De aceea e-brandingul este o oportunitate, dar si o adevarata provocare.
Un site bine conturat inseamna mai mult decat un logo sustinut, o grafica foarte atractiva si un mesaj puternic. Trebuie reconsiderata comunicarea cu clientii, furnizorii si piata dinamica in care activeaza compania. Primele reguli: se actioneaza intotdeauna la un nivel global si se creeaza un site cat mai ademenitor, “sticky”, care sa capteze toata atentia vizitatorilor in loc sa ii faca sa navigheze spre alte site-uri.
John Williams, presedinte si fondator al LogoYes.com, cel mai mare site de logo-uri DIY (do-it-yourself), cu o experienta de 25 de ani in advertising si creator de standarde in brandingul companiilor din topul Fortune 100, propune o strategie in sase pasi pentru a crea un branding online de succes:
1. Cunoaste-ti scopul. Exista o diferenta intre un “Internet brand” si doar un brand pe Internet. Daca vrei sa folosesti Internetul ca o sursa primara de marketing si detii deja o locatie in lumea reala, esti doar un brand pe Internet. Site-ul va tine cont de ceea ce deja este perceput in exterior. Daca vrei sa generezi majoritatea vanzarilor prin intermediul unui website, devii un brand online si totul se complica. Trebuie sa asiguri t