Vanzarile de laptopuri Sony Vaio de pe piata locala s-au cifrat, in primele sase luni in Romania, la patru milioane de euro, declarat, pentru Wall-Street, Lia Burghelea, Vaio Business Development Manager Sony pentru Sud-Estul Europei.
Compania japoneza Sony si-a propus pentru urmatorii doi ani obtinerea unei cote de 5% din piata laptopurilor din Romania, estimata la 200.000 de unitati in acest an si la 350.000 de unitati in 2010.
Potrivit ultimelor studii IDC, segmentul de notebook-uri a inregistrat cea mai rapida crestere pe piata PC-urilor, astfel ca, in ultimul trimestru din 2007, acesta a urcat cu 160%, fata de perioada similara din 2006 si cu 133%, fata de trimestrul trei al anului trecut.
In trimestrul al treilea al anului calendaristic 2007, laptopurile Sony Vaio si-au adjudecat o cota de piata de 1,94%, iar in trimestrul al patrulea a atins o cota de 0,9% cantitativ, a declarat Lia Burghelea.
Segmentul laptopurilor business a reprezentant, in primul semestru de la intrarea pe piata romaneasca a jucatorului, 20% din vanzari, fata de 10%, ponderea propusa, iar peste 50% din gama Vaio comercializata in aceasta perioada a fost reprezentata de sistemele cu unitati integrate Blu-ray, potrivit Business Development Manager-ului.
„Focusul VAIO a fost in 2007 si va ramane si anul acesta segmentul high si premium, respectiv cel al notebook-urilor de peste 1,000 euro. In cele 6 luni de vanzari VAIO, in 2007 am atins o cota de piata de aproape 7% din acest segment”, a spus Burghelea.
Compania isi propune pentru primele 12 luni de la lansare o cota de piata de 2%, iar pe termen mediu vizeaza o cota de 5%, declara, la momentul intrarii Sony Vaio in Romania, Lia Burghelea.
Pentru 2008, Lia Burghelea estimeaza o cifra de afaceri de 13 milioane de euro si vizeaza o cota de piata de 2.4% din intreaga piata de notebookuri.
„I