Serviciile IPTV vor atinge un castig de 14 miliarde de dolari (9,1 miliarde euro) in 2012, fata de 694 de milioane de dolari (452 milioane euro), cat se inregistra in 2007, conform analizei realizate de Strategy Analytics, citata de eMarketer.
IPTV-ul nu reprezinta tocmai televiziune prin Web, fiind receptat, de obicei, printr-o retea inchisa de Internet si prin conexiune la televizor, nu printr-o retea publica sau o conectare la calculator.
Popularitatea televiziunii prin Internet devine tot mai proeminenta datorita conexiunii rapide care exista actual. Companiile AT&T si Verizon ofera servicii de IPTV utilizatorilor sai, prin intermediul fibrei de Internet.
Furnizorii de servicii Internet sunt incantati sa ofere clientilor mai mult decat o conexiune la Internet prin cablu, incluzand, astfel, serviciile IPTV in factura de plata lunara a acestora.
“Cei mai importanti jucatori din Statele Unite au obtinut o masa critica de utilizatori in 2007”, afirma Ben Piper, director de strategie al serviciilor de retea prin cablu la Strategy Analytics.
Marketerii pot profita de pe urma acestui serviciu, pentru a targeta reclame in cadrul IPTV, operatie similara cu cea a targetarii reclamelor din mediul online.
Statele Unite si Canada se asteapta sa se faca inscrieri la serviciul IPTV la nivel global. Pana la sfarsitul anului 2013 se vor inregistra 90 de milioane de inscrieri la serviciul IPTV in intreaga lume, comparativ cu 13,5 milioane de inscrieri cat existau anul trecut, confirma studiul ABI Research realizat in martie 2008.
“Serviciile de acest tip vor creste, indeosebi in America de Nord si pe pietele emergente”, a declarat Cesar Bachelet, senior analyst la ABI Research.
Televiziunea furnizata prin retelele de Internet este activa in vestul Europei inca din 1999. Franta este una din tarile in care acest ser