Rafael Treguer, directorul de marketing al Automobile Dacia, spune ca introducerea unei sigle noi pe modelele Dacia s-a bazat pe faptul ca producatorul local nu putea ramane in urma la capitolul imagine, in contextul in care evolutia pozitiva a brandului Logan a atras atentia pietelor vest-europene asupra uzinei de la Mioveni.
"Nu puteam ramane in urma la capitolul imagine, de aceea s-a ales acest moment pentru introducerea unei sigle noi pe modelele Dacia", a spus Treguer referindu-se la una dintre cele mai noi mutari ale producatorului auto, realizata in incercarea de repozitionare a marcii. Decizia a fost bineinteles una legata de ratiuni comerciale, motivul principal al oricarei modificari de gen din industrie. Cum exporturile companiei cresc de la an la an, si au ajuns in 2007 la mai mult de 55% din totalul celor 230.000 de unitati comercializate, a aparut si necesitatea unei imagini care sa promoveze Dacia si Logan altfel decat doar un automobil low-cost.
Este si normal ca pretentiile producatorului si consumatorului sa creasca odata cu nivelul investitiilor si respectiv cu aprecierea puterii de cumparare. De aici a aparut si reorientarea consumatorilor catre configuratii de echipare superioare, dovedita de vanzarile din Europa de Vest, fiind depasita etapa in care spatiile de depozitare si costurile de utilizare erau primul lucru luat in considerare. Cum aceste aspecte au fost acoperite, minusul Logan in matricea de marketing a fost identificat la capitolul imagine.
"Romania si piata auto se schimba, iar noi trebuie sa procedam la fel. Prima diferenta se constata la nivel de linie de fabricatie, care a evoluat de la preluarea Renault, Automobile Dacia devenind una din primele 5 fabrici ale grupului la nivel international", spune Treguer. Costul acestui progres a fost deja calculat. Un miliard de euro, investiti de Renault la Mioveni in interv