Afacerile din acest sector au crescut cu peste 40%, în 2007, pe fondul cererii tot mai mari dinspre piaţa imobiliară. Tendinţa se va păstra şi în acest an Rolul de vedetă a pieţei
Afacerile din acest sector au crescut cu peste 40%, în 2007, pe fondul cererii tot mai mari dinspre piaţa imobiliară. Tendinţa se va păstra şi în acest an
Rolul de vedetă a pieţei construcţiilor este jucat în continuare de oţel-beton. Însă producătorii de profile metalice au pornit deja o puternică ofensivă. Iar argumentul lor principal este imbatabil: au preţuri mai mici.
Oţelul-beton, produsele siderurgice, sârma laminată, plasa sudată, ţevile şi tabla zincată sunt produsele de pe piaţa confecţiilor metalice folosite cel mai frecvent în construcţii. Oţelul-beton, folosit în alcătuirea structurilor de rezistenţă ale clădirilor tradiţionale, este considerat de specialiştii Patronatului Societăţilor din Construcţii produsul-vedetă al pieţei. România are o capacitate de producţie de aproximativ un milion de tone de oţel-beton anual. Şi asta în condiţiile în care cererea pentru consumul intern a fost în 2007 cu peste 300.000 de tone mai mare.
O soluţie mai ieftină decât cea tradiţională
Specialiştii prevăd şi un 2008 o creştere sensibilă a cererii pe piaţa românească, până la nivelul de 1.500.000 de tone. Varianta cea mai simplă pentru susţinerea exploziei de noi şantiere este reprezentată de importuri, principalul furnizor fiind Turcia. "Profilele siderurgice cu secţiune în formă de I, H sau U pot înlocui cu succes oţelul-beton din construcţiile înalte.
Costurile în materie de consum de oţel sunt cu 30% mai mici decât în cazul oţelului-beton", spune Petru Todoran, director executiv al Asociaţiei Române a Distribuitorilor de Metal (ARDIMET). Elementele metalice sunt folosite mai ales în construcţia de spaţii industriale, dar au aplicaţie şi pe pia