Kremlinul plănuieşte să reconstruiască în următorii şase ani infrastructura de transport a ţării. Drumurile proaste costă economia rusă echivalentul a aproape 10% din PIB-ul ţării, Kremlinul plănuieşte să reconstruiască în următorii şase ani infrastructura de transport a ţării.
Drumurile proaste costă economia rusă echivalentul a aproape 10% din PIB-ul ţării, după cum arată datele deţinute de banca de investiţii VTB Europe.
În următorii şase ani însă, Kremlinul plănuieşte să construiască nu mai puţin de 50.000 de kilometri de drumuri la un preţ de 2,6 milioane de euro pe kilometru. Programul de reconstrucţie a infrastructurii de transport include şi ridicarea de noi poduri, tuneluri şi autostrăzi care să facă legătura între marile oraşe.
Oficialii ruşi au reuşit să adune până acum aproape 105 miliarde de euro pentru a pune pe picioare ambiţiosul proiect de reconstrucţie a infrastructurii de transport, dar vrea să atragă finanţare privată prin încheierea de parteneriate cu grupurile străine şi naţionale.
Programul, care se ridică la peste 320 miliarde de euro, a angrenat deja câteva companii britanice, dar şi un număr de oligarhi ruşi. Asta, în ciuda faptului că unii economişti şi analişti sunt de părere că planul preşedintelui rus Vladimir Putin este prea ambiţios. "Guvernul vrea să demareze câteva mari proiecte în acelaşi timp. Cel mai bine ar fi ca lucrurile să fie făcute treptat şi apoi să construiască din experienţă", a afirmat o sursă din cadrul Băncii Europene pentru Reconstrucţie, citată de "The Times".
"O infrastructură modernă de transport este adevăratul drum spre viitorul Rusiei", a declarat liderul de la Kremlin în luna noiembrie a anului trecut, citat de "BusinessWeek". În acelaşi timp, Moscova nu doreşte să ducă la bun sfârşit proiectele numai cu bani publici.
80% din bani, aşteptaţi de la