Un grup de reprezentanti ai unor firme austriece i-au transmis premierului Calin Popescu Tariceanu o lunga lista de doleante si reclamatii. Criticile s-au referit atat la prezenta coruptiei si defavorizarea in acordarea contractelor, cat si la existenta unei infrastructuri care lasa de dorit, informeaza Der Standard citat de Rador.
Astfel, seful intreprinderii Alpine Bau din Salzburg, Dietmar Aluta, si-a exprimat de exemplu nemultumirea fata de faptul ca nu a obtinut un contract pentru modernizarea unei autostrazi, desi oferta sa a fost mult mai avantajoasa fata de a intreprinderii careia i s-a acordat contractul respectiv. In timp ce Alpine are succes la contractori particulari, in cazul unor contracte publice nu are sanse de reusita.
Despre acordarea preferentiala a contractelor relateaza adesea si media. Ghinionul intreprinderii Alpine este in concordanta cu dorinta presedintelui Traian Basescu de a acorda prioritate economiei interne. Roland Jurecka, membru in conducerea Strabag, nu vede lucrurile atat de dramatic. In orice caz in cazul unor contracte publice mari nici aceasta intreprindere nu a avut succes. Acum, ea spera – asemenea intreprinderii Alpine – la proiectul autostrazii evaluate la 1,5 miliarde de euro, care va face legatura intre interiorul tarii si estul Ungariei, numai ca lucrurile evolueaza lent. Tronsonul din vestul Ungariei a fost acordat in mod preferential concernului american Bechtel – se pare ca bunele contacte de politica externa impreuna cu apartenenta la NATO s-au dovedit a fi rentabile.
Popescu Tariceanu se prezinta drept un adversar ferm al economiei de cumetrie si al coruptiei. Domnia sa cere ca fiecare intreprindere sa se adreseze Oficiului primului ministru, de la Bucuresti, daca se confrunta cu atitudini ostile concrete. Intrebat de cazul Alpine, premierul a vorbit, fireste, de competenta justitiei –