Protectia Consumatorului a inceput sa amendeze practicile comerciale incorecte ale super/hipermarketurilor, in conditiile in care - de la inceputul anului 2008 - numai in Bucuresti exista deja 5500 de reclamatii privind diferenta intre pretul afisat la raft si cel pe care trebuie sa-l plateasca la casa. Vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, Gheorghe Ciubotaru, a semnalat si presiuni din partea retailerilor si in ceea ce priveste aplicarea Directivei europene privind practicile comerciale incorecte, retailerii sustinand ca nu trebuie eliminata posibilitatea promotiei "3 + 1". Raspunsul ANPC: Directiva se va aplica, iar daca nu, se va putea ajunge chiar la inchiderea marilor retaileri care se impotrivesc.
Informatia pe scurt:
* Reclamatiile la Protectia Consumatorului privind diferenta intre pretul la raft si cel platit la casa in magazine sunt tot mai numeroase.
* Retelele de retail pot fi plati amenzi de pana la 60.000 RON pentru practici incorecte privind pretul.
* Retailerii fac presiune pentru neaplicarea integrala a Directivei europene privind practicile neloiale; ei nu vor eliminarea promotiei "3 + 1".
Diferenta intre preturile la raft si cele platite la casa sunt intalnite nu numai in marile lanturi de magazine, ci si in magazinele mici. Totusi, preturile inselatoare sunt o practica ce se leaga in special de marii retaileri, o practica ce poate fi sanctionata de catre protectia consumatorului cu sume consistente de bani si pana la suspendarea activitatii economice a acestora. In 2007, 50.000 de romani au reclamat faptul ca au platit la casa mai mult decat era pretul expus la raft, iar in 2008, nu mai putin de 5.500 de bucuresteni au avut aceasta plangere. "Acest numar depaseste media obisnuita, in conditiile in care, in Bucuresti de exemplu, aveam 16.000 de reclamatii pe an", a declarat pent