Taxele minime pentru motorină, aplicate în Uniunea Europeană, ar trebui să fie aduse la nivelul celor pentru benzina fără plumb, dar nu mai mult, estimează Comisia pentru Afaceri Economice. Pentru statele membre care au deja taxe foarte mari, europarlamentarii doresc o limită în ce priveşte creşterea taxelor pentru motorină şi benzină.
Conform Comisiei Europene, diferenţele mari între nivelurile de impozitare aplicate de statele membre la motorină determină denaturarea concurenţei în transportul rutier şi sunt nefaste pentru mediu, deoarece încurajează "turismul pentru combustibil" al transportatorilor (care deja îşi stabilesc rute speciale sau aleg trasee mai lungi, pentru a-şi putea umple rezervoarele de benzină în ţările în care taxele la benzină sunt mai mici). O apropiere îmbunătăţită la nivel comunitar a nivelului de impozitare aplicat la motorina comercială ar aborda în mod eficient problema concurenţei neloiale şi ar duce, în cele din urmă, la o mai bună funcţionare a pieţei interne şi la reducerea daunelor aduse mediului.Creşterea treptată a taxelorDeputaţii din Comisia pentru Afaceri Economice au aprobat, în principiu, ca taxele să fie crescute treptat, după cum menţionează şi raportul lui Olle Schmidt (ALDE, SE), de la nivelul actual de 302 euro/1.000 litri la 359 euro/1.000 litri, până în 2015, în loc de 2012, cum propusese Comisia Europeană. Pentru Letonia, Lituania, Polonia, Bulgaria şi România ar trebui să se permită 2016 ca an de realizare a acestui obiectiv. Nu creşterii ulterioare a taxelorComisia pentru Afaceri Economice se opune propunerilor de creştere în continuare a taxelor minime pentru cele două tipuri de carburant, până la 380 euro/1000 litri, în 2014. Pentru a se evita ca divergenţele între nivelurile de taxare să se accentueze, Deputaţii estimează că ţările al căror nivel actual de taxe depăşeşte 400 euro/1000 litri, pentru motorină,