Parmalat Romania, producatorul sucurilor Santal, a inregistrat anul trecut o crestere de 82% a EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii), pana la valoarea de 3,1 mil. euro.
Compania a ajuns astfel la o marja a profitului operational de 21,5%, fata de 14,1% in anul 2006. Aceasta este una dintre cele mai bune marje de profit operational raportate de producatorul italian Parmalat pentru anul 2007 pe pietele pe care activeaza, subsidiara romaneasca fiind devansata doar de Cuba, cu o marja de 32,2%.
"Majorarea EBITDA peste estimari a fost foarte benefica pentru intregul grup Parmalat, deoarece celelalte tari s-au confruntat cu o crestere importanta a costurilor cu materii prime care nu s-a putut reflecta instantaneu in preturi, ducand la scaderi ale marjelor sub nivelul prognozat", a declarat Giampaolo Manzonetto, administratorul companiei Parmalat Romania.
Printre factorii determinanti ai imbunatatirii profitabilitatii, managerul a enumerat politica de reducere a costurilor adoptata de companie in urma cu cativa ani, care s-a bazat si pe investitii in tehnologii de productie, eliminarea taxelor vamale odata cu integrarea Romaniei in UE sau temperaturile mari din sezonul estival din 2007.
In luna iulie a anului trecut, pe fondul unor temperaturi extrem de ridicate, compania a inregistrat vanzari record, de peste doua ori mai mari decat media lunara.
Parmalat Romania a realizat vanzari de 14,4 mil. euro anul trecut, in crestere cu 23% fata de perioada anterioara.
Parmalat detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal. Producatorul italian activeaza pe piata