În ceea ce priveşte afinitatea faţă de astfel de obiecte, ţara noastră este mai apropiată de Rusia şi Ucraina, decât de Polonia sau Ungaria . Haine, genţi şi ceasuri de mii de În ceea ce priveşte afinitatea faţă de astfel de obiecte, ţara noastră este mai apropiată de Rusia şi Ucraina, decât de Polonia sau Ungaria .
Haine, genţi şi ceasuri de mii de euro… nu sunt mulţi românii care să-şi permită asemenea lucruri. Dar banii pe care îi "aruncă" pe piaţa luxului încep să atragă ca un magnet tot mai mulţi producători celebri din domeniu.
Spre deosebire de alte ţări europene, România reprezintă o particularitate în ceea ce priveşte gustul pentru lux. Dacă ungurii, croaţii sau polonezii nu au o disponibilitate în a cumpăra asemenea produse, nu acelaşi lucru se poate spune despre români. Din acest punct de vedere, ţara noastră este similară Ucrainei, Rusiei ş Kazahstanului.
Mărci celebre vor veni în România
Anual, 11.000 de români îşi permit să se "înfrupte" din produsele caselor de modă internaţionale, cheltuiala medie în domeniu fiind cu mult peste ceea ce câştigă, chiar şi în câţiva ani, un angajat de rând. "11.000 de români pot fi consideraţi clienţi fideli ai produselor de lux.
Aceştia au achiziţionat cel puţin de două ori produse de lux de la un brand de top, domeniile preferate fiind industria auto, accesoriile sau hainele", a declarat, pentru "Adevărul", Oliver Petcu, managing partner în cadrul companiei de cercetare şi consultanţă CPP Management Consultants Ltd.
Potrivit acestuia, un român cu venituri mai mult decât considerabile cheltuie anual 30.000 de euro pentru a fi în pas cu tendinţele în materie de produse sau servicii lansate ca noutate pe piaţa profil. Suma nu ia în calcul şi cheltuiala pentru o maşină de ultimă "fiţă", pentru care românii înstăriţi nu precupeţesc nimic.
"Foamea" de lux