Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a amendat prima companie pentru trmiterea de comunicari comerciale nesolicitate. Care este situatia spam-ului in Romania si ce trebuie sa facem pentru a nu incalca
Exista o nemultumire profunda printre utilizatorii de e-mail legata de faptul ca spam-urile - sau, oficial vorbind, comunicarile comerciale nesolicitate (CCN) se inmultesc alarmant. Care este institutia care ar trebui sa ia masuri impotriva acestui fenomen si pe baza carei legislatii?
Dan Cristian Georgescu: Desi se pune adeseori semnul egal intre termenul de comunicare comerciala nesolicitata si cel de SPAM, cele doua notiuni nu se suprapun in totalitate, motiv pentru care se impun unele precizari in acest sens.
Termenul SPAM desemneaza transmiterea masiva si uneori repetata a mesajelor electronice nesolicitate, mesaje avand de cele mai multe ori caracter comercial, de publicitate pentru produse si servicii, practicata in general in industria e-marketingului si de proprietarii de website-uri pornografice. SPAM-ul nu se reduce insa doar la comunicarile comerciale nesolicitate (SPAM-ul comercial), ci se aplica si altor comunicari electronice, unele fiind tentative de frauda electronica cu implicatii grave (scrisori nigeriene, phishing etc.). In general, expeditorul unor astfel de mesaje nesolicitate isi deghizeaza ori isi ascunde identitatea. SPAM-ul este asociat, de regula, cu transmiterea de mesaje prin intermediul postei electronice, insa acest fenomen poate fi atribuit si forumurilor de discutie sau mesajelor instantanee.
Din cauza cresterii masive si rapide a incidentei acestui fenomen, guvernele au fost nevoite sa reglementeze modalitatea de transmitere a unor astfel de mesaje comerciale, existand in acest sens doua sisteme: sistemul opt-in (acest sistem a f