Pentru ca o reclamă să fie vizionată de aproximativ 110.000 de telespectatori, clienţii de publicitate vor plăti, în acest an, în medie cu 30%-50% mai mult decât în 2007. Comparativ cu 2006, piaţa de publicitate românească a crescut anul trecut cu 25-30%, ajungând la circa 500 de milioane de euro. Din totalul pieţei, aproximativ 60% au revenit publicităţii TV, în condiţiile în care creşterea preţurilor pentru acest segment a fost de circa 40%-50%. Principalul m
Pentru ca o reclamă să fie vizionată de aproximativ 110.000 de telespectatori, clienţii de publicitate vor plăti, în acest an, în medie cu 30%-50% mai mult decât în 2007.
Comparativ cu 2006, piaţa de publicitate românească a crescut anul trecut cu 25-30%, ajungând la circa 500 de milioane de euro. Din totalul pieţei, aproximativ 60% au revenit publicităţii TV, în condiţiile în care creşterea preţurilor pentru acest segment a fost de circa 40%-50%.
Principalul motiv al majorării tarifelor de la an la an îl reprezintă cererea mare de spaţiu de publicitate din partea clienţilor. Deoarece staţiile sunt sold-out (cererea de spaţiu depăşeşte oferta), clienţii de publicitate acceptă preţurile mai mari pentru a putea intra pe TV. O altă explicaţie constă în faptul că profitabilitatea televiziunilor poate fi îmbunătăţită doar prin majorarea tarifelor la advertising, în contextul în care numărul de puncte de audienţă pe care un post le poate livra este relativ constant. „Audienţa posturilor TV este în scădere, cu 10-15%, deci ele nu mai pot livra acelaşi rating din anii trecuţi, iar pentru a-şi creşte veniturile sunt nevoite să mărească preţurile“, spune Răzvan Varabiescu, managing director la agenţia Media Direction.
Prin urmare, un GRP (punct de audienţă, care însumează circa 110.000 de persoane) va fi în 2008 mult