Patru sms-uri promoţionale pleacă în fiecare secundă către abonaţii GSM. Publicitatea pe telefonul mobil a crescut cu 50% faţă de anul trecut, piaţa promovării prin mesaje scrise fiind estimată, în acest an, la şapte milioane de euro. Campaniile care conţin mesaje publicitare trimise pe telefoanele mobile au evoluat, în ultimii ani, de la un simplu sms expediat către o masă largă de clienţi, la campanii în care mesajele au formă diferită şi sunt adaptate profilului
Patru sms-uri promoţionale pleacă în fiecare secundă către abonaţii GSM. Publicitatea pe telefonul mobil a crescut cu 50% faţă de anul trecut, piaţa promovării prin mesaje scrise fiind estimată, în acest an, la şapte milioane de euro.
Campaniile care conţin mesaje publicitare trimise pe telefoanele mobile au evoluat, în ultimii ani, de la un simplu sms expediat către o masă largă de clienţi, la campanii în care mesajele au formă diferită şi sunt adaptate profilului clientului. Într-o campanie de marketing prin sms sau mms, destinatarii sunt selectaţi de compania care realizează campania integrată sau de o firmă specializată ce deţine şi operează baze de date proprii, în timp ce operatori precum Vodafone, Orange sau Cosmote oferă platforma tehnică pentru livrarea unor astfel de mesaje către destinatari. „Cele mai frecvente sunt campaniile adresate utilizatorilor care şi-au dat acordul să primească mesaje promoţionale“, explică Gabriela Voinea, senior product manager la Orange România. Mesajele trimise oferă informaţii diverse, de la promoţii la produse şi servicii noi sau loterii pentru creşterea vânzărilor.
Potrivit Andreei Stănescu, senior director la Vodafone România, avantajele campaniilor de advertising pe telefonul mobil decurg din posibilităţile de selectare a audienţei, viteza cu care mesajul ajunge la grupul selectat, c