Cererea de autovehicule îşi continuă creşterea în noile pieţe din UE. În cele peste 250 de fabrici din Uniunea Europeană au fost produse anul trecut cu 5,3% mai multe autovehicule decât în 2006, în ciuda unui avans al vânzărilor cu numai 2%. Datele furnizate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind producţia de vehicule pe teritoriul Uniunii Europene confirmă estimările optimiste ale analiştilor. În 2007, au fost asamblate peste 19,7 mi
Cererea de autovehicule îşi continuă creşterea în noile pieţe din UE. În cele peste 250 de fabrici din Uniunea Europeană au fost produse anul trecut cu 5,3% mai multe autovehicule decât în 2006, în ciuda unui avans al vânzărilor cu numai 2%.
Datele furnizate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind producţia de vehicule pe teritoriul Uniunii Europene confirmă estimările optimiste ale analiştilor. În 2007, au fost asamblate peste 19,7 milioane de vehicule de toate categoriile, în creştere cu 5,3% faţă de anul 2006. Faptul că această majorare a producţiei vine pe fundalul unei creşteri cu numai 1,8% a cererii demonstrează că producătorii auto contribuie din plin la exportul UE, dar şi că stocurile unora dintre ei sunt din ce în ce mai mari. Conform ACEA, numai 80% din cele aproape 16 milioane de autoturisme înmatriculate provin de la fabrici de pe teritoriul Uniunii, restul de 20% având în marea lor majoritate ca provenienţă state din Asia, ca Japonia sau Coreea de Sud.
Parcul auto se extinde
La sfârşitul lui 2006, Asociaţia Producătorilor Spanioli (ANFAC) menţiona într-un comunicat că în Europa circulă deja peste 251 de milioane de vehicule. Dacă alături de această cifră impresionantă luăm în calcul şi cele 18,7 milioane de maşini înmatriculate pe parcursul anului 2007