Agenţia Română pentru Investiţii Străine (ARIS) a solicitat Consiliului Judeţean Braşov şi Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov să identifice un teren de 250 de hectare pe care să fie construită o fabrică de automobile. Din informaţiile noastre, în prezent sunt două companii interesate să îşi construiască o fabrică de automobile în România - Daimler şi Mitsubishi, prima dintre acestea studiind chiar posibilitatea amplasării unei unităţi de producţie la Lunca Câlnicului sau la Codlea.
Nicolae Ţucunel (foto medalion dreapta), preşedintele CCI Braşov, a recunoscut faptul că ARIS a solicitat identificarea unui teren de 250 de hectare în imediata apropiere a oraşului Braşov. Investiţia s-ar ridica la aproximativ 500 de milioane de euro, iar capacitatea de producţie ar urma să fie de 300.000 de maşini pe an.
Era normal ca Braşovul să atragă firmele de automobile!
Ionuţ Ţaţa (foto medalion stânga), directorul executiv al Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov, susţine că este normal ca Braşovul să atragă interesul firmelor constructoare de maşini, având în vedere că Universitatea Transilvania are una dintre cele mai puternice facultăţi de autovehicule rutiere. În plus, „în ţară nu mai au unde să se îndrepte – la Craiova este Ford, la Piteşti este Dacia Renault, iar un alt oraş care să ofere forţă de muncă pentru o astfel de companie ar mai fi doar Braşovul, pentru că ar putea absorbi din foştii angajaţi ai societăţilor Roman şi Tractorul”. Mai mult, Dacia Renault a început să recruteze studenţii Facultăţii de Autovehicule Rutiere de la Universitatea Transilvania, ceea ce înseamnă că aceştia sunt bine pregătiţi.
Pe acest lucru se bazaseră şi cei de la General Motors anul trecut, când au vrut să cumpere uzina Tractorul SA pentru a produce aici modelul Opel.
Suprafaţa - singurul impediment
Nicolae Ţucunel spune, însă,