Unii sunt deja sătui de brokerii auto, alţii nici nu ştiu că există. De la apariţia primilor astfel de intermediari între dealerul auto şi societăţile de leasing, afacerile lor s-au dezvoltat continuu, dintr-un comision mic, dar cu o marjă considerabilă de câştig. Dacă vreţi să vă cumpăraţi o maşină nouă, înainte de a vă apuca să căutaţi mărci şi modele, dealeri şi finanţare, gândiţi-vă şi la un broker auto. O opţiune mai nouă pe piaţa românească,
Unii sunt deja sătui de brokerii auto, alţii nici nu ştiu că există. De la apariţia primilor astfel de intermediari între dealerul auto şi societăţile de leasing, afacerile lor s-au dezvoltat continuu, dintr-un comision mic, dar cu o marjă considerabilă de câştig.
Dacă vreţi să vă cumpăraţi o maşină nouă, înainte de a vă apuca să căutaţi mărci şi modele, dealeri şi finanţare, gândiţi-vă şi la un broker auto. O opţiune mai nouă pe piaţa românească, brokerajul auto este „responsabil“ pentru circa 80% din vânzările de automobile din ţările vestice. Este vorba de un consultant care are expertiză în domeniul auto şi poate ajuta la alegerea unei maşini potrivite, ştie totodată foarte bine ofertele societăţilor de leasing existente pe piaţă şi oferă consultanţă în alegerea celei mai bune opţiuni pentru client, fără a-i cere acestuia un comision. Şi asta pentru că, prin contractele pe care le-a încheiat atât cu finanţatorii, cât şi cu dealerii auto, primeşte comisioane de la aceştia.
Fără să existe cifre centralizate, pe piaţa românească activează câteva sute de astfel de brokeri. „Comisionul nostru este circa 1% din valoarea finanţată“, declară, pentru Capital, Răzvan Rusu, proprietarul firmei Best Proiect Consulting. Anul trecut, profitul său a fost de circa 60.000 de euro, iar anul acesta se aşteaptă la 100.000 de euro, reprezentând 35% din cifra de