Anul trecut, volumul brut de reclame consumat de mărcile de automobile pe televiziune, presă şi radio a crescut cu 54% faţă de anul precedent Cursa automobilelor pe "autostrada
Anul trecut, volumul brut de reclame consumat de mărcile de automobile pe televiziune, presă şi radio a crescut cu 54% faţă de anul precedent
Cursa automobilelor pe "autostrada publicităţii" continuă şi în acest an, mai ales pe micile ecrane. În primele două luni ale anului 2008, au fost difuzate pe televiziunile noastre 21.941 de spoturi pentru mărcile de automobile.
În fruntea "plutonului" se află mărcile Citroën (cu 3.851 de inserţii tv), Toyota (3.414) şi Renault (2.117). Campaniile de promovare ale celor trei mărci au adunat şi cele mai multe puncte de audienţă în mediul urban (Gross Rating Point - GRP).
Nici piaţa de televiziune, principalul suport pe care se promovează mărcile auto, nu a rămas spectatoare la această cursă (infernală). Şi între posturile tv există o competiţie pentru atragerea de clienţi din rândul producătorilor şi dealerilor de automobile.
În perioada analizată, Pro TV a difuzat 1.453 de reclame auto, livrând şi cea mai mare audienţă în mediul urban: 5.429 GRP-uri. Pe următoarele locuri în topul audienţei se află Antena 1 (2.425 GRP-uri) şi Prima TV (1.927 GRP-uri).
De remarcat că TVR 1 se află departe de locurile fruntaşe ale acestui clasament, cu doar 158 de inserţii auto (care au furnizat 153 de puncte de audienţă în mediul urban). Se observă că advertiserii pe acest segment preferă staţiile comerciale, care le asigură audienţă optimă în mediul urban şi a căror public-ţintă corespund cu profilul telespectatorilor acestor posturi.
Canalele de nişă sport.ro şi National Geographic au difuzat cele mai multe spoturi pentru automobile în primele două luni ale acestui an, 2.291, respectiv 2.257. Explicaţia constă în faptul că