Soluţiile on-line pentru companiile de pe piaţa românească devin o prioritate pentru instituţiile de credit. Spaţiul virtual devine câmp de bătălie pentru băncile care vor să atragă Soluţiile on-line pentru companiile de pe piaţa românească devin o prioritate pentru instituţiile de credit.
Spaţiul virtual devine câmp de bătălie pentru băncile care vor să atragă clienţii corporate de pe piaţa românească. Instituţiile de credit dezvoltă din ce în ce mai multe soluţii on-line, adresate nu doar persoanelor fizice, ci şi companiilor.
Cu toate că serviciile oferite sunt mai diversificate, iar comisioanele - mai mici decât cele practicate la ghişeu, statisticile poziţionează România pe penultimul loc în clasamentul european de profil. În prezent, doar 7% din români efectuează operaţiuni bancare pe internet.
Cu toate că cea mai mare parte a băncilor oferă posibilitatea efectuării de plăţi pe internet, direct din cont, se accentuează tendinţa de specializarea pe segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii. Astfel, dacă până nu demult, angajaţii companiilor erau nevoiţi să se deplaseze la bancă pentru efectuarea oricărui tip de operaţiune, acum, o mare parte a serviciilor disponibile în unităţile băncilor se pot găsi şi pe paginile de internet ale instituţiilor de credit.
Principalele avantaje ale operaţiunilor pe internet sunt reprezentate de economia de timp şi de comisioane mai mici, comparativ cu cele de la ghişeu. În plus, pentru a beneficia de serviciile de internet banking, este percepută o taxă modică, ce nu depăşeşte, de regulă, 15 euro pe lună. De exemplu, cel mai recent serviciu de internet banking dedicat întreprinderilor mici şi mijlocii a fost lansat de ABN AMRO.
Denumit business banking, acesta permite, pe lângă efectuarea clasicelor operaţiuni de încasare/plată şi posibilitatea realizării schimbului valutar la un curs